söndag 7 oktober 2012

Fågel

Flyg, fula fluga flug...

Andreas

 Angelica

 Lars

 Maria

Mia

6 kommentarer:

Unknown sa...

Andreas: Gråsparvar är värdsledande på att dyka upp precis överallt.

Lars: Är det ett vingslag?

Maria: Söt äggkopp och två betydelser i bilden, fågeln och ägget.

Mia: Är bilden äkta? Min favoritfågel.

Min egen bild: GGGGRRRRRRRR

Citronen sa...

Det här är kanske mitt favorittema den här omgången. Inte innan, men själva bilderna.

Andreas: Kamoflagefåglar?
Angelica: Gillar tanken. Stor och rolig.
Maria: Gillar bilden men känner att jag vill färgjustera den.
Mia: Fin fågel och nära.

Mia är nog min favorit tack vare kringhistorien (om man kan kalla det en historia).

Citronen sa...

Just det ja. Svara på frågan.
Sanningen att säga har jag ingen aning om vad bilden föreställer. Är en gammal bild jag hittade.
Tyckte på något vis den kunde representera en fågel på ett mer abstrakt vis. Lite sett genom en fågels öga, typ.

Unknown sa...

Andreas: Plus för det levande motivet.
Angelica: Arg fågel =) Gillar färgerna.
Lars: Den var lite för abstrakt för min smak.
Mia: Den snyggaste av bilderna med levande motiv, vilket gör den till min favorit.

Mia sa...

Kringhistorien för min bild var att det dök upp fåglar en hel dag på olika sätt; en konstnär hade lagt ut fina tecknade småfåglar, funderade själv kring kattugglebilder. Gick och sjöng småhest och förkylt(har ingen sångröst ens i vanliga fall) men med glatt hjärta och hög röst på väg hem från brevlådan och då började småfåglarna sjunga till svar i träden omkring mig. Hade redan lagt märke till fågeltemat när jag kom hem och fann en talgoxe i ateljén, som krupit in genom fönsterspringan.
Den dagen avslutades med att förut nämnd konstnär la ut en mer spexig bild med en hel kattugglefamilj...

Gillar oxå de här bilderna, för de är alla så olika och varje har sitt värde. Antar att Maria hade hoppats kunna ta fler av sina praktfulla levande fågelbilder. Med dem i minnet är det svårt att vara rättvis mot denna lilla porslins(?)fågel, som ändå gör så gott den kan. Och i sig bär på en stor betydelse.

Lars, jag kan inte se vad det är...Där gjorde Angelica dig en stor tjänst, fast jag oxå gillar din förklaring. Nyttigt med lite abstrakthet i tillvaron ibland, så man får anstränga sig!

Andreas - det slumpartade, det till synes insignifikanta...

Angelica - Ett fräckt val.

Unknown sa...

Angelica: En arg fågel, har inte riktigt förstått farsinationen av angy bird temat.

Lars: I ärlighetens namn Lars så är det vad en ornykter person skulle se

Maria: Jaa, hönan eller ägget där om tvistar de lärde, bra tolkning på temat och en bra bild

Mia: I och med att jag gillar uppfinningsrikedom och fantasi så är denna inte så tilltalande, bilden är stilren men inte mer.

Segern till Maria