torsdag 3 maj 2012

Frid = Ro = en roddbåt?

Dröm er bort...


Fredrik S


Lars



Maria



Mia

4 kommentarer:

Skansman sa...

Frid... Kala vita väggar känns mer läskigt än fridfullt tycker jag.
Fredriks bild är mer fridfull, men den bild som faller mig mest i smaken är Mias färgexplosion. Även om jag inte riktigt förstår kopplingen till temat.
/Maria

Citronen sa...

Tre mycket fina bilder. Jag gillar kompositionen hos Fredriks bild och generellt gillar jag folk i bilder även om jag själv ofta tar stilleben.

Fint bryt av perspektiv och fokus, men känns lite väl klassiskt för frid, även om jag vet att du först tänkte den som vår.

Tänker nästan bara påsk på Mias bild, även om ägget, kycklingen, påskmonstret ser väldigt rofullt ut.

Nu när man får namnge och/eller förklara sin bild så kan jag ju nämna att det är taket inte väggen. Att ligga och titta upp i taket är för mig ganska rofullt.

Mia sa...

Här måste jag välja Lars`s foto fast det är totalt intetsägande. :)
Men tomhet är verkligen fridfullt.
Bara att tänka på det gör mig avslappnad. Som en lång utandning...PuuuuH!

Och Maria, min ytterst estetiska påskprydnad blundar och ler, FRIDFULLT gungande i påskriset. Det är ju uppenbart. :) :) :)

Skansman sa...

Missade nog lite vad Lars försökte få fram med sin bild av Frid, trodde det var en vägg. Sry!

Gillar Marias bild bäst kyrka och kyrkogård är alltsom oftast fridfulla.

Mia´s bild ser ut som påsk ris.
Det finns ju julfrid så kanske också påskfrid. Fast påsk för mig tänker jag på smällare och raketer, ja ett och annat ägg med godis också.

//Fredrik